Mardrömmen

Vi satt där och väntade tills dom skulle kalla in oss. Spänd och nervös så kom hon äntligen, dom ville jag skulle kissa, men hur skulle jag kunna det nu när jag inte behövde kissa?! Fick en bringare äpple juice och vi fick sitta och vänta ytligare en kvart. Nu var det dax upp till bevis tömde jag min blåsa eller inte?! Jag kissade 50 ml och nu var det dax för att göra ett slags ultraljud på min blåsa. När jag låg där blev jag mer och mer svettig. Över 400 ml låg kvar i blåsan och jag kunde inte hålla tårarna tillbaka dom bara rann och rann. Jag var livrädd för att min förlossning hade skadat så pass mycket att jag nu skulle få bära kateter resten av livet. En annan barnmorska kom och satte sig ner i lugn och ro för att prata med mig ännu en gång om allt som kan hända och ske om urin är kvar i blåsan. Tillslut tog jag beslutet vi sätter en kateter i en vecka blir det inte bättre hade vi fått gå längre upp till en annan läkare.. Men när jag låg där i gynnstolen och hon förde upp katetern så skrek jag av smärta jag grät så ont det gjorde. Men det visade sig att jag tömde min blåsa som jag skulle där var bara 10 ml kvar och man får ha över 100 ml .. Vilken lättnad vilken befrielse. Jag behövde ingen kateter och det ultraljudet har ljugit, dåliga saker dom har på sjukhuset. Nu är jag lycklig igen och fri från problem .. Dom tog även bort tre stygn från mig som har gjort ont som bara den! Nu känner jag mig dom en ny människa som slipper all oro och smärta :-)


Kommentarer
Postat av: malin

Är det ryggbedövningen som var orsaken till kissproblemet? Fin dotter ni fått och jättefint namn! All lycka till er /malin

Svar: Hejsan Malin. Det stämmer precis som du sa. Det var ryggbedövningen som har gjort att jag har tappat känsel i urinblåsan och gjort den slapp.

När jag fick den var den bra tills det var en timme två timmar kvar tills hon skulle komma till världen. Den släppte i halva ryggen då ..

efter jag hade förlöst min dotter så tappade jag känsel i mitt vänster ben. Jag kunde knappt ta mig framåt och min sambo fick ta alla sina krafter för att hjälpa mig upp från stolen och sånt..
smulbebisen.blogg.se

2012-08-15 @ 19:24:23
Postat av: cathrine

Undrar vad hon drömmer,,,,eller är det kanske gaser ?? hihi,,,hon är en liten docka,,,,liten är väl rätta ordet, shit, hälften av sonen min,,,,jaja, pojkar väger väl mer (får skylla på det hellre än att jag åt som attan under 9 mån)

Ha det gott så ses vi när du kommer förbi

Cathrine

Svar: Hejsan finaste du :)Jag ska hitta en lucka så jag kan komma ner till er så ni får se min underbaring :)
smulbebisen.blogg.se

2012-08-15 @ 21:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0