Minus på vågen

Nu står det -9 på vågen och det är idag 14 dagar sedan jag födde min lilla flicka. Jag bantar inte eller ens tänker mig för vad jag äter ännu, eftersom man vill njuta lite av tiden som nybliven mamma. När jag mår helt toppen i kroppen igen och är läkt och fin så ska jag börja se till att komma i form igen. Tänka mig för vad som stoppas i munnen och träna lite nätt när tiden finns till. Men fast fläsket dallrar så är jag väldigt nöjd med mig själv ändå.. Jag har ju allt fått det bästa i livet och hon är värd allt som finns i världen. Bara hon har en glad pigg och frisk mamma så är jag lycklig!


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Helt rätt inställning!
Förstår mig inte på dom som får värsta paniken för dom går upp under graviditeten och sen börjar banta direkt efter i stället för att njuta!! Spec om man ammar och bebisen inte behöver en bantande mamma....

Svar: :)
smulbebisen.blogg.se

2012-08-19 @ 12:51:46
URL: http://mammaensam.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Helt rätt inställning!
Förstår mig inte på dom som får värsta paniken för dom går upp under graviditeten och sen börjar banta direkt efter i stället för att njuta!! Spec om man ammar och bebisen inte behöver en bantande mamma....

Svar: Nä det är väl klart man går upp i vikt när man bär på sitt barn liksom. Och det vackraste som finns är när en kvinna är gravid tycker jag. Magen spänns ut för att sitt barn ska få plats där inne. Och det är klart att man inte går ner alla kg på en natt det får ta så lång tid det vill. Bara jag vet att jag är nöjd och glad och att min älskade dotter får den näringen hon behöver ..
smulbebisen.blogg.se

2012-08-19 @ 12:51:57
URL: http://mammaensam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0