powerwalking

Nu på kvällen har mamma och jag gått en rask runda runt kvarteret med Smulbebisen i vagnen. Det är skönt att få röra på sig och känna svetten bara rinna av en. Men det är väldigt kvavt väder ute och blir det inte åska och regn så är det något som inte står rätt till med vädergudarna.

Jag ser att jag får mer och mer läsare här inne. Och då tänkte jag passa på att fråga er läsare rätt ut här på bloggen och hoppas på att någon mamma där ute kanske har ett svar på min fråga. Min lilla älskling hon hickar hela hela tiden. Vad kan man göra för att få stopp på den? När den är som värst så brukar jag ge henne tutten en stund för att den ska gå bort. Men det måste ju finnas andra sätt än just tutten att ge?!
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag frågade samma fråga på BVC sist jag var där och fick samma svar som du sa; att amma några minuter. Blir lite svårt eftersom jag inte kan amma min lilla prinsessa men fick inget mer svar:/ min lilla får hicka jättelätt och 90% av fallen efter hon ätit. Har kommit på att försöka få henne att somna och då brukar det gå över :)

Svar: Då får jag fortsätta ge tutten då .. Men jobbigt att behöva ge den hela tiden då vänjer hon sig att vilja ha den jätte mycket ..
smulbebisen.blogg.se

2012-08-20 @ 19:49:17
URL: http://www.jessilo.blogg.se
Postat av: Camilla

Jag fick svar på BVC där vi bor att dom inte besväras av det. Min bebis hickade i magen oxå så det var i get nytt sa dom till mig. Så vill man få bort hickan kan en tesked med ljummet vatten lr tutten hjälpa.

Att hon är ledsen o svårt o komma til ro på kvällarna kan ha flera orsaker men jag skulle gissa att hon kanske är lite gasig

Svar: ja Smulan hickade hela tiden i min mage också ..
smulbebisen.blogg.se

2012-08-20 @ 20:19:30
Postat av: Camilla

.. Försvann..

Prova att köpa sempers magdroppar på Apoteket till henne för dom rättar ut bubblorna i tarmen o kan göra henne lugnare. I annat fall kan du fråga på BVC om du kan ge henne minifom droppar. jag har gett min lille både minifom o magdroppar från ca 2v tills han var ca 3,5månad då vi började slussa ut det!

Hoppas det gör dig lite klokare :) man får många tips men behöver bara ta åt sig dom man vill för som förälder gör man alltid det man tror är bäst för sitt barn!

Svar: Ska faktiskt köpa dom magdropparna imorgon och prova och hoppas det kan hjälpa. Hon bajsar ju extremt extremt mycket man hinner inte ta på en ny blöja från hon bajsar i den igen
smulbebisen.blogg.se

2012-08-20 @ 20:24:01
Postat av: Mia

Jag har läst att bebisar som hickar mycket inte kräker så mycket eftersom dom tränar diafragman. Det stämmer på min dotter. Hon är nu 6mån och hickan har avtagit

Svar: Ahha .. Smulan kräker men inte så mycket
smulbebisen.blogg.se

2012-08-20 @ 20:50:22
Postat av: Cizzi

Min 6 veckor gamla flicka hickar oxå väldigt mycket. Ibland ammar jag henne men oftast lägger jag henne över axeln som när hon ska rapas och det funkar oxå väldigt bra.

Svar: :)
smulbebisen.blogg.se

2012-08-20 @ 23:11:42
URL: http://ciliija.blogg.se
Postat av: A

Vi gav vår son nappen, för då suger och sväljer dom lite. Det hjälpte faktiskt

Svar: jag ger henne tutten så brukar det hjälpa eller om hon får en rap så släpper det ,,
smulbebisen.blogg.se

2012-08-21 @ 12:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0