Kaos fyllt med smärtor

Mina mensvärkar är inte att leka med denna månaden. Det känns som en tung lastbil har kört över mig precis och att jag ska försöka att resa mig upp igen. Men ändå är det alla måste runt om man har att göra med.. Det går inte bara att slänga sig på sängen och ta det lugnt. Inte nu innan dopet i alla fall.

Igår fick jag ett mejl från kantern (hon som spelar och sjunger psalmer) att hon fortfarande är sjuk och därför kan hon inte sjunga vår låt som vi ville ha med. Okej?! Då tänkte vi med en gång, kan hon inte sjunga den, då kan hon ju inte sjunga psalmerna?! Så skrev hon om vi ville att någon skulle sjunga skulle det kosta pengar?! Ehm.. okej tänkte vi. Istället för att skriva vidare till henne ringde jag istället upp kyrkan för att fråga vad dom sysslade med. Då hon vi pratade med inte kunde svara på den frågan utan hon fick be en annan ringa upp.

Men jag berättade för henne hur besviken jag är på allting. Först den kyrkan vi hade valt fick vi ett samtal om att det gick inte att ha dop i den mer. Och vi fick en dag på oss att hitta en annan kyrka. Ut och leta i panik efter något annat och eftersom det skulle bli lättare för alla att hitta tog vi den närmst. Och när prästen va här fick vi veta att den va super liten och dopet va inte längst fram i denna kyrkan utan i mitten så det kommer bli jobbigt för folket att se när Melody döps. Lagom roligt?!

Sedan så sa hon jag pratade med igår när jag frågade hur det blir med lokalen när vi ska hämta nycklen. Ja imorgon (alltså idag) innan klockan 12 jaha?! Det är ju bra att dom meddelar oss? Vad hade hänt om jag inte hade ringt då? Hade dom ringt och berättat att nycklen ska hämtas idag? Men hon sa att dom hade meddelat oss om detta men det har dom verkligen inte. Samma som hon sa att hon hade sagt att vi skulle fråga vaktmästarna om att dom skulle öppna kyrkorna till oss så vi hade sett på dom innan? Skit snack. Som sagt dopet blev inte som vi planerat och vi är grymt besvikna.

Men som plåster på såren så skulle dom hyra in en som ska sjunga våran låt och det är kyrkan som kommer stå för kostnaderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0