Shopping Delux

Idag har vi verkligen haft en underbart bra dag tillsammans. Vi åkte iväg tidigt på morgonen för att fixa med att handla glutenfria saker till dopet, klippa älsklingens hår. Sedan åkte vi till Burlövcenter för att finna dom perfekta kläderna till älsklingen som han ska ha på sig då det är dop. Han hittade sin outfit och kommer bli super snygg på söndag. Jummy!! Sedan har även Smulan fått massor med nya saker idag. Två pyjamas i Mumin en i 62 och en i 68 för kanon pris på Lindex idag. Vi köpte två haklappar till henne, då hon snart ska börja med sina små portioner. Hon fick en Pingu badbok, massor med Mumin filmer och en liten Julklapp Timmy Lamm.. Vid tre tiden skulle jag in om synoptik nu igen för att kolla ögonen. Och vad ska jag säga?! Jo det vänstra ögat som va katastrof förra gången va mycket bättre idag, men mitt höger öga har dock åkt på mer stryk FAST jag INTE haft linser alls. Mina ögon blir väldigt torra och det gör att mina ögon blir förstörda. Jag får skav på ögonen som inte alls är bra! Men har köpt ögondroppar nu som jag ska ta två gg om dagen. Så vi får se om det hjälper mig! När vi gick mot barnaffären på andra sidan parkeringen ser jag en man ligga ner på marken och bredvid honom sitter hans hund snällt stilla, jag sa till min man att tänk om han är död kolla efter. Baby sprang till mannen och fick liv i honom, han låg där avsimmad och ingen jävel gjorde något liksom?! Bara gått och kört förbi honom, hur sjukt är inte det?! Baby fick reda på att mannen hade diabetes och sprang snabbt till affären en bit ifrån och köpte läsk och choklad. Sprang tillbaka till honom gav honom det så blodsockret kom upp. Vilken hjälte?! Helt underbart att se. När jag var inne i barn affären och köpte en badbok till Smulan stod älsklingen hos mannen tills hans fru kom. Han stod ute i regn och kyla i säkert en timme. Så när frun hade kommit gick jag och älsklingen till Espresso House där älsklingen bjöd mig på fika. Jag tog varm oboj ned vispgrädde och en julmuffins.. Denna dagen har verkligen varit helt fantastisk. Tack min älskade för detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0