Skrämd

Lilla finaste hjärtat skrämde inte bara sin mamma igår. Hon skrämde även sin mormor och morfar också. Det började med från ingenstans när vi var ute och handlade. Hon satt i sitt babyskydd och hade för en stund sedan vaknat. Mormor, jag och Smulan var inne i en affär då hon helt plötsligt gallskriker från ingenstans. Det var precis som någon hade skrämt henne eller något. Upp med henne i famnen för att trösta, men inget hjälpte så vi gick ut i friska luften och tillslut så blev det bra. I bilen så började hon bete sig konstigt något hon aldrig tidigare gjort. Nästan som hon var på väg att svimma eller något. Men antingen va hon bara övertrött nu när man ser det i efterhand. För att göra historian lite kortare så va detta ingenting vad hon visade på kvällen. Det va samma som innan, från ingenstans gallskriker hon och man gick och trösta men hon bara skrek hela tiden precis som om hon skulle haft sjuka smärtor i magen. Vi var en millimeter från att sätta oss i bilen och åka in med henne eftersom det såg ut som om hon hade ont någonstans. Hon har aldrig tidigare varit såhär. Hon vred och vände sig i famnen, hon skrek så luften inte hängde med och tappade den om och om igen. Tårarna sprutade åt alla håll och kanter. Mitt hjärta gjorde så ont och en klump satte sig i magen på mig. Jag visste varken ut eller in, det enda jag visste va att jag ville göra allt för min dotter. Jag va så rädd och förtvivlad.. Ville bara lägga mig ner och gråta men för att vara stark skrattade jag istället. Tillslut efter 20 minuter slutade hon att skrika och somnade i min famn istället. Vi la henne i vagnen, stoppade om henne och gick ut en lång lång runda.. Detta beteendet hon hade dök tyvärr upp på kvällen ännu en gång. Det är tydligen för hon är övertrött nu när man ser det efteråt .. Man är ju van att alltid se sitt hjärta super glad, därför var detta en ny sida man har fått uppleva från henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0