BVC avklarat

Nu har vi kommit ut från BVC. Hon var som vanligt super fin överallt. Och hon har växt ännu mer nu är hon 52.8 cm lång och väger 4090 gram. Men dom på BVC tyckte vi gav henne för mycket mat, så ska sänka dosen igen. Eftersom Melody är super glupsk så måste vi göra mer pauser istället för att bara ge henne allt och bara pausa lite .. Hennes lungor låter som dom ska, det där med att det hörs att hon knappt får luft är för hon äter för fort.. Men allting var bra med henne och hormonplitor är super fina nu, hon har knappt några kvar sedan vi tog salvan och asol och baddade henne med! Mamma är så stolt över dig mitt hjärta ❤ Hon är en super stark liten flicka tyckte doktorn eftersom hon lyfter nacken super bra och trycker sig framåt.. Hon är med super mycket och skrattar.. När jag stod där inne la dom märke till mitt älskade halsband och tyckte det var super fint. Så roligt när man först för höra bra saker om sin flicka sedan när dom berömmer en som mamma och nu när dom såg halsbandet :-) Dagen har verkligen börjat bra!!


Kommentarer
Postat av: Vicky Galuchot

Ibland blir jag lite förundrad över hur och vad BVC kan yttra sig om. nu vet jag ju inte vad saken handlat om ang de där med att melody "äter för mkt" men men enligt min mening kan inte en så liten bebis äta för mkt. De som blir för mkt kommer isf upp..
Min son har alltid ätit sjukliga mängder, tom så JAG fick sätta stopp för det och har alltid fått portionera hans mat. Än idag när han är 2 år gammal finsn där ingen botten och jag vet att man inte kan ska el bör ge barn bottenlösa mängder av mat. Men melody är fortf så liten och inte ens "rund" så att läsa att de sagt att hon äter för mkt gör mig förundrad?? =o Hon är ju hur fin som helst?!! Zander i hennes ålder fick den mat han behövde och ja han gick upp mkt och snabbt men va gör det? Han har aldrig varit ett tjockt barn för det...
Nu gick han främst upp mkt så länge jag hade amning med i bilden (fram till ca 3 mån delammade ja) och sen vid 4 mån avtog hans snabba viktuppgång.
Likadant är de med Minelle nu! Hon vägde bara 2790g när hon kom men väger redan nästan 3.7 och har inte ens hunit fylla en månad!! Jag helammar nu ju och antar att jag har grädde i brösten. Men jag anser att de när de är så små bör och ska få ha "fri tilgång" till maten såvidare de inte äter så de får ont i magen ist självklart! Hon är så otroligt fin Meoldy att ja tycker du ska tänka och lyssna mindre på vad andra säger och se mer på till ditt barn vad hon säger dig. Du är hennes mamma och ser henne behov bättre än va "s.k. kunnig" BVC personal gör..

Hoppas du förstår min tanke och hur jag tänkte när jag reagerade på att du skrivit, finns kanske skäl för varför de sagt så som jag inte känner till så ta mig rätt! ;D

Hennes hormonplitor och skorv ser PRECIS ut som de gjorde på Z. De såg fruktansvärt ut. Men vi använde Borago CSS och över en natt va de så sjukt mkt bättre. Tror de tog tot 3 dygn innan de va så gott som helt borta!! =D Borago CSS va vår mirakelsalva , vilken använder du?

kram Vicky

Svar: :)
smulbebisen.blogg.se

2012-09-13 @ 10:28:29
URL: http://www.No3.se
Postat av: Vicky Galuchot

Den där tröjan förretsen, VAR har du köpt den?? var i hela friden hittar du alla fina töskläder?!! ja har svårt för för mkt "dlickigt" men vill ha rosa och tuffa saker ändå.. ;)
Du hittar mkt snyggt till henne du!! =D

Svar: Tusen tack :) <3 Kappahl kommer det mesta hon har på sig. Och den tröjan/jackan kommer ifrån kappahl faktiskt.
smulbebisen.blogg.se

2012-09-13 @ 10:30:15
URL: http://www.No3.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0