Efter förlossningen

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja säga detta och hur jag ska förklara på bästa möjliga sätt för att man ska förstå vad jag menar.
 
Men efter förlossningen så hände något med mitt bäckenben. Jag sa till om det redan nästa dag på BB att jag hade väldigt ont och det kändes som något sprakade mig där inne. Men som svar fick jag att detta var helt normalt och att det är inte konstigt med tanken på att man nyss har fött barn.

Dagarna gick och dagarna går fortfarande. Men jag vaknar om nätterna med en sån otrolig smärta så jag vänder och vrider mig i sängen. Det gör så fruktansvärt ont i bäckenbenet fortfarande och det gör ännu ondare än innan också. Vad fan kan detta bero på? Är det inre blåmärken som jag har fått svar på. Eller är det något annat som spökar?! Kanske är det någon annan där ute som lider av samma sak som jag, som har en bättre förklaring till detta onda som jag lider av varje dag?! För alla doktorer och sköterskor man frågar är detta helt normalt men det är sex veckor sedan jag födde min underbara dotter..

Hur ska jag kunna förklara hur smärtan är?! Hum.. Det känns som kramp men samtidigt som någon sprakar dig med stålhättor rätt upp i bäckenbenet.. Det kommer mest om nätterna då jag sover och kopplar av. Men många gånger när jag gått och rört mig mycket under dagen.. Det är svårt att förklara och man vet inte riktigt hur man ska säga dom rätta orden. Jag kan peka exakt på punkterna som gör mest ont men ändå inte liksom. Det är i slidöppningen runt om, det benet där inne som gör så förbannat ont..!

Ska snart på efterkontroll hos min BM. Kanske kan hon ge mig en förklaring på allting. Eller så kan jag fortfarande inte få reda på vad det är som inte står rätt till. Jag trodde att jag hade varit med om det mesta då jag var gravid och väntade min lilla flicka. Men tydligen hade jag fel, jag trodde allt skit skulle försvinna då hon kom till världen. Men det är mycket efter förlossningen som har späökat med mig också! Jag håller mina tummar och jag hoppas på att jag en dag kommer slippa må skit och att jag kan få leva som en normal mamma utan någon otrolig smärta som kommer och försöker ta över en totalt!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej! Va trist att du har ont ff. Kan de vara fogarna som spökar kanske.....

Svar: Jag har absolut inte någon aning. Visste inte ens att man kunde ha det om man inte var gravid .. haha :P
smulbebisen.blogg.se

2012-09-18 @ 15:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0