Stackars lilla tösen

Det gör så ont i hjärtat när man kollar hur röd lill hjärtat är i rumpan och på pöppen. Det är något hon har reagerat på och vi vet inte vad. BVC sa att vi skulle skippa våtservetterna helt för att se om det var dom, men det gjorde vi och det har inte blivit bättre ändå. Sen har vi provat alla krämer man kan köpa på ett apotek och bara tvättat henne med vatten. Vi har pudrat vi har gjort allt. Men nu tänkte jag faktiskt prova med bröstmjölk att smörja in henne med och vi har precis bytat ut Libero blöjorna mot Pampers för att se om det kanske hjälper. Dock fattar jag inte ens varför Pampers ska vara så bra?! Dom är ju super tunna och läcker igenom med en gång.. Men om hon nu inte kanske kan ha Libero så får vi väl ha Pampers ..

Jag hoppas snart det blir bra med henne igen, om inte så har vi ett läkarbesök nästa vecka och då får dom liksom ta tag i detta och hjälpa oss att hitta vad felet är. För det är klart hon har ONT, jag vet ju själv efter förlossningen när jag var super röd i rumpan hur jävligt ont det gjorde. Och hon är tiotusen gånger värre liksom..

Kommentarer
Postat av: Malin

Hejsan!!

Jag brukar vara inne och läsa din blogg. Super söt dotter du/ni fått :)

Ja det här med röda rumpor är inget kul alls :( Jag smorde med Intotyol, en fet kräm som jag själv tycker är toppen. Men ni har kanske redan testat den??

//Malin

Svar: vi har som sagt provat allt :(
smulbebisen.blogg.se

2012-09-05 @ 21:30:10
Postat av: Hannah

Testa med cortimyk... En svampsalva. Ofta är det svamp om det inte går bort... Man ska smörja två ggr/dag tills det försvunnit. Tog 2 dagar på min flicka :D

Svar: ska ringa bvc och höra
smulbebisen.blogg.se

2012-09-05 @ 23:42:19
Postat av: Mathilda

Jag bojkottade både libero och framförallt pampers efter ett tag till min son när han var liten och körde på ICA, deras egna blöja (inte euroshopper - nu kallat ICA BASIC - utan dom som har märket ICA - med barn barn på paketen).
Minns dock inte vad minsta storleken är på deras blöjor... Men dom är fan så mulet bättre och i vissa Ica butiker även betydligt billigare!

Svar: okej är dom bra då?
smulbebisen.blogg.se

2012-09-06 @ 07:35:48
URL: http://mammaensam.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nu har jag visserligen en pojke men han har blivit lite röd ngn gång o vi gillar verkligen inotyol. Smörj ett ganska tjockt lager så brukar det försvinna ganska snabbt!

Använd inte vipes som har lotion i sig (ofta har de billiga det) då blir dom lätt irriterade. Prova isf natusans newborn vipes om ni är på språng. I annat fall kanske skumlappar o vatten (mild natusan tvål vid behov) är det bästa? Det är super svårt o veta vad dom reagerar på!
Jag tycker att pampers blöjorna är heeelt värdelösa, läcker, luktar illa o sitter mkt sämre än liberos.. Smaksak visserligen..

Har hört att flickor ofta får svamp o att det finns salvor mot det, tyvärr kan jag inget om det men se till att du får hjälp fort så lillan inte behöver ha ont. Ring BVC på en gång tycker jag, begär att få tid dit lr hjälp med vad du/ni ska göra. Stå på dej!!

Svar: ska ringa dit :)
smulbebisen.blogg.se

2012-09-06 @ 10:46:33
Postat av: Sara

rekommenderar STARKT zink salva ur weledas sortiment. Inget apotekskit med massa konstiga tillsatser. Köp den på hälsokost, den är dryg, och funkar superbra på röda gumpar!!
Efter bara en elelr två insmörjningar så brukar det ha blivit bra igen.

Svar: okej :) tack
smulbebisen.blogg.se

2012-09-06 @ 11:08:47
Postat av: Jessica

Bröstmjölk är super bra. :)
Låt rumpan torka och kladda på ett rejält "lager" med bröstmjölk. Sen lufta, lufta och åter lufta rumpan så mkt det går.
Lycka till!

Svar: :) tack
smulbebisen.blogg.se

2012-09-06 @ 18:23:11
URL: http://krankenschwester.blogg.se/eufori/
Postat av: Mathilda

Ja, ICAs blöjor är jätte bra!
Håller tätt, blir inte geleaktigt i blöjan som de blir i vissa märken, breda så dom sitter på plats. Har bara positiv erfarenhet av dom.

Svar: :)
smulbebisen.blogg.se

2012-09-06 @ 21:23:12
Postat av: Anonym

Har lillan blivit bättre i rumpan? Min dotter har jätteproblem med sin rumpa blir, så illa att dagis helst inte vill ha henne där. Vi använder enbart natusans aloevera våtservetter och smörjer jätte mycket med Silon. Inotyl och sådan har aldrig fungerat för oss där emot har jag upplevt att pamers blöjorna fungerar toppen men det är ju så olika barn till barn.

Svar: Hon har blivit lite bättre efter vi bytte blöjorna till pampers istället för Liberos .. Sen har vi potatismjöl i som vi pudrar henne med värkar vara susen .. :)
smulbebisen.blogg.se

2012-09-08 @ 10:41:54
URL: http://ladysgrynet.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0