vc och bvc

Idag fick jag äntligen en tid till vårdcentralen. Och eftersom jag visst hade missuppfattat tiden för Melody förra veckan så tar vi det samtidigt idag. Två flugor i en smäll underbart. Melodys ena öga rinner hela tiden och var kommer ut, detta trodde hon va att det är tårkanalen som det är stopp i, men hon ville ändå kolla upp detta. Sen ska vi mäta, väga och prata om min amning som inte fungerar så bra mer.
 
Jag har hur mycket mjölk som helst så jag hade kunnat sälja om det skulle varit så. Men problemet är mina bröst som alltid varit cp om jag får uttrycka mig så. Jag har enorma tuttar, dom blir hårda som sten när det är dags att ge henne mat, men efter några sug blir det som en punkterad ballong. Brösten bara faller ihopa ovh snäckan har svårt att hålla dom inne i munnen för dom bara trillar ut och dom bara flyter ut på alla sidor om ni förstår mig rätt? Gelé bröst typ. Detta är sjukt jobbigt så jag har börjat ge lite flaska nu då hon inte blivit mätt och ger upp när dom bara trillar ut hela tiden. Men så skönt det är med flaskan istället för tutten, tänk om man kunnat göra såhär hela tiden istället. Mycket mer behagligare liksom..
 




Kommentarer
Postat av: nyfiken

får man fråga vad som har hänt med dina ögonbryn? nån olycka eller nåt?

Svar: ögonbryn ???
smulbebisen.blogg.se

2012-09-03 @ 12:42:23
Postat av: Carro

Så är mina bröst med och fick ett jätte bra tips från min bm. Ta en liten handduk och rulla och lägg under bröstet i bhn när du ammar så behöver inte Melody hålla upp huvudet. Ammning är trots allt det absolut bästa för bebisen. Ring gärna ammningshjälpen för stöd så att du kan fortsätta amma

Svar: gör redan det
smulbebisen.blogg.se

2012-09-03 @ 12:50:25
Postat av: CeeCee

Ring amningshjälpen, de kan hjälpa dig. Skulle uppskatta dock om ord som cp slutar missbrukas. Väldigt nervärderande mot dem som faktiskt har eller är anhöriga till de som har en cp- skada! Lycka till med amningen.

Svar: Yes,.
smulbebisen.blogg.se

2012-09-03 @ 12:58:19
Postat av: nyfiken

Ja eftersom du ritar dit dom

Svar: Jag fykller i dom ja . Inte ritar
smulbebisen.blogg.se

2012-09-03 @ 13:14:11
Postat av: Mathilda

Ett tips: AMNINGSNAPP!!

Svar: har jag haft sedan dag ett
smulbebisen.blogg.se

2012-09-03 @ 17:31:02
URL: http://mammaensam.blogg.se/
Postat av: Vicky

Förstår de är skitjobbigt med tudorna =( Ja hade själv samma problem med sonen, bland alla andra amningsproblem. De va egentligen bara ett av alla problemn i mängden. Denna gång (med lillasyster) blir de så egentligen MEN Minelle lyckas på gnt vis ändå hålla fatt. Ja får visserligen hålla i bröstet som stöd en tid efter så att de inte glider ur munnen men hellre de än att behöva dras med nappen också vilket var vår största mardröm sist =( Ja var helt knäckt för de fick mig att känna mig låst och jag vågade aldrig amma ute.

Tycker du gör helt rätt i att ge henne flaska cokså här o var, de är INGET fel i de! Ja delammade bara Zander och kände ibland mig skamsen över det. Men se så fin han blivit och bebisar mår bra av ersättning/flaska också!! de är inte alls bara att ammas som gör ett barn välmående. Vet ej om du pumpar ut o ger på flaska el om de är ersätnting. Oavsett vilket tycker ja du gör rätt i att varva eftersom de BLIR en avlastning för en. Många ggr står sig barnen bättre på en flaska ersättning cokså. de va till iss del därför Z fick flaska ALLTID nattetid... Amning plus en kompletterande flaska på kvällen innan sänggång och å en flaska på natten. Han åt en gång per natt bara redan fr han va knappt två veckor och sov sen hela nätter fr han va knappt 4 mån. Han hade slutat äta då dvs.
Minelle äter visserligen bara en gång per natt redan sen hon va 4 dygn, men å andra sidan har hon de sista kvällarna varit sjukt svår att söva efterom min mjölkprod går alldeles för mkt upp o ner o hon ammas till sömns... De bästa är om man INTE behöver de... Läggningen blir så mkt lättare då kan ja säga som nu har erfarenhet av båda typer av barn =)

Svar: Jag har också en sån amnings napp och det är skit när man är ute och ska amma. Innan man får på den och kan skymma sig har hela jävla sverige sett en och jag hatar det verkligen .. Sen så med den nappen så trillar den av hela jävla tiden också så det är ett projekt varje gång man ska amma henne
smulbebisen.blogg.se

2012-09-04 @ 18:54:41
URL: http://www.No3.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0